zondag 8 september 2013

Games voor (bijna) niks: The Humble Bundle Weekly Bundle, t/m 12 september 2013

Ben je liefhebber van PC gaming en heb je nog nooit gehoord van The Humble Bundle, dan heb je echt onder een rots geleefd. Het is een fantastisch initiatief waarmee je een goed doel kunt steunen terwijl je er vaak vette games aan over kunt houden. Meestal zijn het PC games maar soms ook voor Android, Mac of Linux. Hopelijk komen er ook console games bij, dat zou leuk zijn!

Er zijn twee soorten, de wekelijkse (weekly bundle) en de 'gewone' bundel die meestal twee weken duurt, maar dat kan een beetje verschillen.

Ze werken allebei hetzelfde. Hier een video voor de huidige wekelijkse Humble Bundle:





De games van deze week zijn, zoals je kunt zien, voorzien door een klein Indie bedrijf dat Arcen Games heet. Zo te zien maken ze voornamelijk strategische games, die allemaal in de Humble Bundle staan. Omdat ik zelf meer de voorkeur geef aan RPG en FPS games, heb ik deze keer niet meegedaan maar als je wel iets met strategische games hebt, en dat hebben genoeg mensen natuurlijk, doe gewoon mee!

Het kost je maar een minimale inzet van 1 dollar. Je mag natuurlijk meer doneren (daar hopen ze altijd op) maar er worden evengoed miljoenen dollars opgehaald met deze actie dus het goede doel wordt altijd ondersteund.

De wekelijkse en tweewekelijkse bundels zijn vrijwel hetzelfde principe, alleen wil in de tweewekelijkse bundel (de normale bundel, zeg maar) nog wel 'es ander materiaal worden aangeboden dan alleen maar games. Zo is deze bundel voorzien van optredens van stand-up cabaretiers. Dat zie je ook niet elke dag voor een euro!



Hier een video voor de gewone bundel:




Als je een liefhebber van Amerikaanse stand-up artiesten bent dan is dit zeker iets om over na te denken. Ik vind dat een iets minder interessant aanbod, omdat ik ze ook wel via YouTube kan opzoeken als ik een show van ze wil zien. De kwaliteit van de video maakt me dan niet zoveel uit omdat het me om de grappen gaat, meer niet. Hier een linkje naar een verzameling afspeellijsten voor als dit ook jouw ding is.

Helaas ben ik er deze keer wat laat bij, omdat ik net met deze blog begonnen ben. Volgende keer zal ik sneller over de Humble Bundle schrijven!

Het enige nadeel aan de Humble Bundles zijn dat je voor die 1 dollar een aantal leuke items kunt kopen (in dit geval enkele indie games of stand-up video's), maar dat je vaak iets meer moet uitgeven om enkele bijzondere items die ook in de bundel begrepen zijn, ook te kunnen krijgen.
Dat verschilt per keer, dus kijk goed naar wat ze aanbieden!

Volgende keer zal ik hier uitgebreider op ingaan, maar de bundels duren nu beiden nog maar een paar dagen dus mag je dat deze keer nog zelf ontdekken :)

Ken je de Humble Bundle? Maak je er gebruik van?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten